Ett seriöst hållbarhetsarbete är det enda som kan skapa ett hållbart varumärke. Hur bör man som företag gå tillväga för att lyckas med sin kommunikation?
Kommunikationen bygger varumärket. Att bygga ett varumärke som anses hållbart är inte detsamma som att bygga ett hållbart företag. Ofta landar det tyvärr i att man skönmålar verksamheter som inte är hållbara i grunden. Är inte affärsmodellen hållbar kommer kommunikationen inte vara förtroendeingivande. Ju bättre och mer sanningsenligt vi kommunicerar både internt och externt ju lättare har vi att få med oss våra medarbetare, kunder och partners mot de gemensamma målen. Hur kommunicerar vi vårt hållbarhetsarbete utan att hamna i en greenwash fälla?
Climate First & Fotografiska, med stöd av Hermes Group, bjuder den 29 april in till ett digitala eventet för att inspirera ditt företag att lyckas att skapa ett hållbart varumärke på riktigt.
Vi har äran att presentera kvällens tre gäster Carl-Johan Schultz, planner & hållbarhetsstrateg på Forsman & Bodenfors, Yrsa Lindberg, planner på Futerra och Annie Sebelius, Marknad & kommunikationschef på Grant Thornton som alla tre jobbar starkt med hållbarhetskommunikation inom sina organisationer. De kommer att dela med sig av sina erfarenheter, lärdomar och insikter på ämnet att arbeta med att skapa långsiktigt hållbara varumärken.
Hoppas att du har möjlighet att delta. Tillsammans med dig vill vi göra skillnad!
Läs mer och anmäl dig HÄR
Varma hälsningar
Climate First, Fotografiska och Hermes Group
Comments are closed